فهیمه اکبر

مدتها پیش در بیستمین برنامهٔ رادیویی «بیس دئقه» فهیمه اکبر رو در حد اطلاعاتی که داشتم معرفی کردم. توی این فاصله خیلی از دوستان و خوانندگان جویای اطلاعات بیشتر و آهنگهای خونده شده توسط این زن خواننده و گیلان شناس شدن و حالا بالاخره تمام آثار صوتی ای رو که از ایشون دارم یکجا در همین پست برای دانلود میذارم و توضیحاتی هم بهشون اضافه میکنم و این رو هم بگم که این اطلاعات تکمیلی فقط با کمک و نقد و همکاری شما کاملتر خواهد شد و امیدوارم به زودی توی ویکیپدیای گیلکی مدخل و مقاله ای برای فهیمه اکبر داشته باشیم.

شونزده قطعه ای که برای دانلود میذارم از آلبومیه که در دههٔ ۹۰ میلادی در آمریکا منتشر شد. متاسفانه من به بروشور یا جلد این آلبوم دسترسی ندارم. اگر کسی سراغی ازش داره دريغ نکنه تا اطلاعات ما از اين اثار بيشتر بشه.

نکتهٔ دیگه اینکه این کارها رو توی هاستی گذاشتم که مطمئن باشه و خوب بديش اينه که لینک دانلود غیرمستقیمه یعنی بعد از کلیک روی هر آهنگ به صفحهٔ بعدي میرین که اونجا باید تازه لینک دانلود رو دریافت کنید. بابت زحمت دوبل شرمنده.

بریم سر وقت فایلها:

پی نوشت: شاید کسانی بپرسن چرا فهیمه اکبر رو گیلان شناس معرفی میکنی؟ به این دلیل که این زن بعد از اومدن به گیلان شروع به ثبت فرهنگ گیلکان کرد و حتی نویسندهٔ کتاب معروف طباخی گیلان هم هست. مطالعهٔ این متن از کوروش رنجبر هم برای اطلاعات بیشتر از زندگی این زن بزرگ پیشنهاد میشه.

جهانگیر سرتیپ‌پور و فهیمه اکبر و محسن اکبر؛ رشت ۱۳۳۴ ه.ش.
جهانگیر سرتیپ‌پور و فهیمه اکبر و محسن اکبر؛ رشت ۱۳۳۴ ه.ش.

دیدگاه‌ها

4 پاسخ به “فهیمه اکبر”

  1. سلام عزیزان،
    شیمی دست درد نکنه. کیف بوکودیم ولی اشنا لینکان ده کار نوکونه متاسفانه. تنید دوباره آپلودا کنید؟

    1. چره که جؤن؟ کار کؤنه. الؤن آزمیت بیتم دانلؤد کأدره.

  2. سلام.
    به لطف دوستی با سایت شما و برنامه‌ی بیس دئقه در باره‌ی خانم فهیمه اکبر آشنا شدم.

    در معرفی بیشتر این زن هنرمند، خلاصه‌ای برگرفته از مطلبی در سایت زنان موسیقی (به قلم کوروش رنجبر) و شانزده قطعه‌ی آوازی خانم اکبر، برگرفته از سایت شما را با ذکر ماخد در سایت شخصی خودم بازنشر کردم.

    خواستم ضمن تشکر از تلاش شما و اطلاع‌دهی، اجازه‌ی آن را هم از شما گرفته باشم.

    برای شما و همه‌ی دست‌اندرکاران این سایت معتبر و غنی آرزوی تندرستی، شادکامی و پیروزی دارم.

    http://parand.se/?p=24206

    1. راوی حکایت باقی؛
      سلام دوست عزیز. من هم از خوانندگان قدیمی سایت/بلاگ شما هستم و خیلی خوشحالم از اینکه این رابطهٔ متنی بین ما به وجود آمد. مخلصم و به امید روزهای آفتابی و شاد.