بیسدئقه XIX؛ ویژه‌ی نوروزبل

[soundcloud url=”https://api.soundcloud.com/tracks/162119352″ params=”auto_play=false&hide_related=false&show_comments=true&show_user=true&show_reposts=false&visual=true” width=”100%” height=”450″ iframe=”true” /]


دیدگاه‌ها

10 پاسخ به “بیسدئقه XIX؛ ویژه‌ی نوروزبل”

    1. koohzad
      تی دم گرم اداش.

  1. عالی بؤ برأر

    ممنون

    حیف گه همأ مننئم

  2. شیمی نو سال موبارک ببی. :)

    بازم جای من تو جشن‌های محلی خالی. :-(

    1. nasi؛
      دوست عزیز توی این جور جشن‌ها جای خالی معنا نداره. می‌تونی هر جایی که هستی با دوستان هم‌زبانت آتشی روشن کنی و نوروزبل رو گرامی بداری و جشن بگیرین. البته حضور توی اون نوروزبل پرجمعیت اصلی یه مزه‌ی دیگه داره اما این ماییم که باید هرجا که هستیم این جشن رو زنده نگه داریم.

  3. علی م

    امی پیله ابراره عید موارک ببی.
    خوجیر سال بداری
    https://www.facebook.com/media/set/?set=a.868224266530038.1073741859.190009134351558&type=3

  4. خیلی خوووب بو … شیمه دس درد نوکونه .
    قشنگ خاطره بوبؤ ای روز .:)

  5. درود بر سجاد و میلاد، دوست و همشهریای خوبم

  6. به تو مربوط نيست!

    شايد براتون باورنکردنی باشه که دهاتی‌های همه‌ی ايران اين روز را جشن می‌گيرن. ما برای اين روز ده‌ها آداب و رسوم مخصوص داريم ولی فکر می‌کنم اگه بنويسم به نام خودتان مصادره می‌کنيد و به عنوان يک نماد تفرقه به سر خود ما می‌کوبيد. هم‌چنان که هر شباهتی با ما می‌بينيد فوراً انکار می‌کنيد و خودتان را به ملل ديگر می‌چسبانيد.

  7. اِژقه

    چرا جعل تاریخ میکنی «به تو مربوط نیست»؟ تو تمام بیشتر از هزار تا دهات بندپی بابل و سوادکوه و دودانگه و چهاردانگه و لاریجان و… و تو دهات جلگه ای ساری و قائمشهر و بابل و جویبار من ندیدم حتی یک بار کسی «این روز» را جشن بگیرد ـ با وجود آنکه مردم بومی مازندران همه از قوم گیل اند و زبان شان را گِلِکی یا گیلِکی می نامند ـ ما هرگز حس نکردیم که با نوروزبل در گیلان بین گیلک مازندرانی با گیلک گیلانی اختلافی افتاد و آن نوروز را نیز مال آنها می دانیم چون ما جشن های دیگری داریم، شما لازم نیست تمام ایران را به ما نشان بدهی.